Image Building: financiering stevige groei Trotters in Nederland en buurlanden
- Image Building wil maximaal € 3,5 miljoen ophalen met nieuwe 9% obligatielening;
- Onderneming verwacht stevige groei in Nederland en in buurlanden België, Duitsland en Groot-Brittannië;
- Opbrengst wordt deels gebruikt voor aflossing 7%-obligatielening uit 2017.
VALKENBURG (ZH) – Het Nederlandse bedrijf Image Building B.V., specialist in tijdelijke buitenreclame en ontwikkelaar van de bekende, flexibele Trotters, geeft opnieuw een achtergestelde obligatielening uit via de NPEX-effectenbeurs.
Om de verwachte, stevige groei van Image Building in Nederland, Groot-Brittannië, België en Duitsland te financieren kunnen beleggers inschrijven op de nieuwe obligatielening met een jaarlijkse rente van 9%. De onderneming wil maximaal € 3,5 miljoen ophalen via het NPEX-beleggersnetwerk. De obligaties krijgen een notering -en zijn verhandelbaar -op de NPEX-beurs.
Van de verwachte opbrengst van de nieuwe obligatielening wordt € 1,9 miljoen gebruikt voor de aflossing van de 7%-obligatielening uit 2017, die afloopt in december van dit jaar. Het overige deel van de opbrengst van deze financieringsronde wordt gebruikt als werkkapitaal om de verwachte expansie in de komende jaren mogelijk te maken.
De omzet van Image Building steeg in de eerste drie kwartalen van 2022 met 30%. Na twee matige coronajaren is deomzet inmiddels hoger dan inhet topjaar 2019, waarin twee verkiezingen plaatsvonden waarvan Image Building profiteert. Veel Nederlandse gemeenten, zoals ook komend jaar tijdens de Provinciale Statenverkiezingen, zetten de Trottersin voor de affiches van de politieke partijen.
Ook organisatoren van evenementen, zoals onder andere de Grand Prix in Zandvoort, kiezen volop voor de Trotter als communicatiemiddel vanwege de flexibiliteit, uitstraling en snelheid van levering. Retailers, fastfoodrestaurants, overheden, benzinemaatschappijen maken eveneens volop gebruik van de Trotters.
Michaël Truijen stelt dat Image Building vaste grond onder de voeten heeft, ook in de andere landen. Het ontzorgen van de klanten en de snelheid van levering op basis van ‘plug&play’zorgt voor een hoge mate van tevredenheid bij de opdrachtgevers. Met ‘hubs’ in België, Duitsland en Groot-Brittannië wordt de lokale markt bewerkt.,,
Image Building is wendbaar, we hebben als voordeel dat de Trotters ons eigendom zijn en 20 jaar meegaanen de onderneming is duurzaam”, aldus Truijen.
Michaël Truijen, oprichter Image Building
Klik hier om het interview met Image Building oprichter Michaël Truijen te lezen.