Wat doet Xillio?
Xillio migreert informatie (data). Voornamelijk documenten.
Dit halen we op uit relatief oude systemen en migreren dat naar een modern systeem. In veel gevallen is dat Microsoft Sharepoint.
Om deze migratie goed uit te kunnen voeren hebben we technologie ontwikkeld. Deze is in staat om de informatie te analyseren, te verrijken en te herstructureren, zodat de juiste informatie op de juiste plaats in het nieuwe systeem terecht komt en dat alleen de juiste personen dit kunnen zien. Dit is een complexe operatie.
Xillio heeft zich hierin gespecialiseerd en boekt hier mooie resultaten mee.
Daarom bellen klanten van over de gehele wereld Xillio om te helpen met de migratie van data uit oude systemen naar nieuwe systemen. Klanten zijn onder andere Moody’s, Zurich Insurance, Enmax, Gemeente Amsterdam en Canadese overheidsinstellingen. Xillio werkt dus voor gerenommeerde bedrijven en overheden. Veel van onze klanten moeten voldoen aan wet- en regelgeving. Denk aan een bank vergunning, vergunningen om medicijnen op de markt te brengen of verplichtingen op het gebied openbaarheid bestuur.
Waar liggen de groeikansen?
Groeipad 1:
Allereerst liggen er zeer veel groeikansen in het partnerkanaal. Als partners onze software gebruiken voor een migratie van data dan kunnen wij veel meer klanten aan en kan Xillio dus harder groeien.
Wij hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in dit partnerkanaal. Deze investeringen betalen zich nu uit. In 2022 deden we € 159.000 omzet via het partner kanaal. In 2023 € 570.000 en in 2024 verwachten we rond de € 1,3 miljoen uit te komen. Xillio verwacht dat deze groei zich doorzet in de komende jaren en een significante bijdrage gaat leveren aan de omzet en de winst. Wij hebben partnercontracten gesloten met onder andere Cap Gemini, Deloitte, KPMG en Protiviti.
Groeipad 2:
Groei in migratiedienstverlening. De focus op partners heeft de afgelopen 2 jaren de groei in de migratie dienstverlening gekannibaliseerd. Echter, we zijn door de kannibalisering heen gegroeid. De orderportefeuille voor de migratie dienstverlening voor 2025 is € 1,2 miljoen hoger dan normaal. Aangezien wij zien dat de markt voor Sharepoint migraties blijft groeien, ligt het in de lijn der verwachting dat de migratie dienstverlening dezelfde lijn volgt.
Groeipad 3:
De allergrootste kans ligt in het toepassen van onze technologie voor AI.
Microsoft Copilot is de AI oplossing van Microsoft. Microsoft zet hier zeer groots op in. Copilot heeft data nodig. Xillio kan deze data verhuizen. Maar niet alle data leent zich om te verhuizen naar Microsoft Sharepoint. De gemiddelde kenniswerker heeft wel 11 systemen nodig. Van die systemen is 1 ervan Microsoft. Er zijn nog 10 andere systemen. Copilot heeft toegang nodig tot al die systemen.
Door het gebruik van Copilot verwachten wij dus veel vraag naar integratie. Om te kunnen integreren moet je informatie analyseren, verrijken, herstructureren en moet je ervoor zorgen dat alleen de juiste persoon de juiste vergunning ziet. Dit is exact dezelfde problematiek als de problematiek die Xillio oplost met een migratie. Er liggen dus grote kansen voor Xillio. Dit houdt immers in dat wij de kans hebben om onze software niet eenmalig te verkopen, maar continue.
Groeipad 4:
Een deelneming van Xillio heeft enkele weken geleden een ontdekking gedaan die AI integratie accurater kan maken en mogelijk ook de energieconsumptie van AI kan terugdringen. De energieconsumptie van AI is een wereldwijd super groot probleem. Hiervoor is de dochter een patent aanvraag aan het voorbereiden. Omdat we nog in voorbereiding zitten van patent aanvraag kan er verder niks over gezegd worden.
Prognose
Wij hebben een prognose gemaakt. Als de groei van het partner kanaal zich doorzet en Xillio slaagt er in om klanten gedeeltelijk (20-35%) te converteren dan verwachten wij in 2029 een omzet te hebben bereikt van € 24,2 miljoen met een EBITDA winst van € 12,7 miljoen. Omzet van mogelijk patent is niet meegenomen.
RSW: Recurring software, SW: Software (eenmalig), PS: Professional Services
Download hier de brochure en bereid je voor op een slimme investering in Xillio.
Over Xillio
Xillio staat bekend als de beste wereldwijde contentmigratiepartner voor het migreren van verouderde complexe (legacy) documentmanagementsystemen naar de Microsoft Cloud. Deze reputatie hebben we verdiend omdat we daadwerkelijk de beste zijn en keer op keer bewijzen dat wij complexe migraties succesvol kunnen uitvoeren. Tot onze klanten behoren FCA, Moody’s, Zurich Insurance, Western Union, Coca Cola, Gemeente Amsterdam, Provincie Utrecht etc. Wij verkopen zowel software als dienstverlening. Omdat de Microsoft Cloud nog steeds hard groeit, zijn wij actief in markt met zeer positieve vooruitzichten.
Xillio is in 2004 opgericht door Rikkert Engels. Engels is chairman van de board van AIIM (Association for Intelligent Information Management). Xillio is lid van de Leadership Council AIIM Europe en Cool Vendor Gartner Content Services 2017, Microsoft Content Services Partner, Microsoft MISA (Security) partner en preffered Microsoft Content AI partner.
Markt en branche
Wij zijn actief in de markt voor contentmigraties -verhuisdiensten- en de markt voor integratiesoftware.
Deze markten zijn onderdeel van de markt voor Enterprise Content Management (ECM). Microsoft is een zeer belangrijke speler in deze markt en Xillio is een trotse preferred partner op gebied van content services, security en AI.
Structuur
Management
Rikkert Engels
CEO en oprichter, een entrepreneur in hart en nieren. Heeft Xillio in 2004 opgericht en heeft 22 jaar ervaring in de Enterprise Content Management industrie. Studeerde Bedrijfskunde aan de Universiteit van Groningen.
Corné van Leuveren
Head of Pre-Sales en Co-Founder. Sinds 2004 werkzaam bij Xillio. Corné is begonnen als consultant en begrijpt als geen ander de ins en outs van een migratie.
Jana Kortusova
CFO, heeft meer dan 20 jaar ervaring in de financiële sector, waarvan het merendeel bij ABN AMRO en Wood&Co. Heeft haar MBA gehaald op TSM Business school Netherlands.
Sjoerd Alkema
CCO en sinds 2010 in dienst van Xillio. Ruime ervaring als consultant en Product manager ECM in dienst van Capgemini voorafgaand aan Xillio.
Stefan Schinkel
COO met een schat aan ervaring binnen de softwarewereld en de contentmanagementindustrie. Verantwoordelijk geweest voor de delivery afdeling binnen Hippo en daarna ruim 10 jaar in de rol van Chief Revenue Officer (CRO) bij DotCMS in de Verenigde Staten.
Doel
Wij willen maximaal voor € 2.025.000 aan certificaten verkopen. Het gaat om een bedrag van 2.025.000 waarvoor Xillio Nederland B.V. aandelen zal uitgeven Xillio bevindt zich op een cruciaal punt in zijn groeitraject. Om onze positie als marktleider in contentmigratie en AI-oplossingen verder te versterken, hebben we een duidelijke strategie ontwikkeld die gericht is op het versterken van onze verkoopkracht, marketingbereik, partnernetwerk en R&D-activiteiten. De opbrengst van de certificaten zal ons helpen deze doelen te realiseren. Lees hier de prospectus 2024.
Met het bedrag van € 2.025.000 wil Xillio Nederland B.V. het volgende doen:
Investeren in verkoop en marketing
Wij willen € 825.000 investeren in verkoop en marketing. Dit willen we doen door extra sales mensen aan te nemen. Deze investering zal er toe leiden dat we meer klanten binnenhalen en beter bekend komen te staan om onze AI integratie oplossing.
Investeren in klant succes
Wij willen € 300.000 investeren in klant succes. Dit willen we doen door extra mensen aan te nemen voor klant succes. Deze investering leidt er toe dat we klanten beter langer kunnen behouden.
Investeren in infrastructuur
Wij willen € 100.000 investeren in infrastructuur. Cloudmanagement vereist investeringen in software en personeel.
Investeren in R&D
Wij willen € 800.000 investeren in R&D. Dit willen we doen door hiervoor extra mensen aan te nemen. Deze investeringen zorgen er voor dat ons product beter wordt.
Wij willen maximaal voor € 2.025.000 aan certificaten verkopen. Het gaat om een bedrag van 2.025.000 waarvoor Xillio Nederland B.V. aandelen zal uitgeven Xillio bevindt zich op een cruciaal punt in zijn groeitraject. Om onze positie als marktleider in contentmigratie en AI-oplossingen verder te versterken, hebben we een duidelijke strategie ontwikkeld die gericht is op het versterken van onze verkoopkracht, marketingbereik, partnernetwerk en R&D-activiteiten. De opbrengst van de certificaten zal ons helpen deze doelen te realiseren. Schrijf nu in op Xillio >
Met het bedrag van € 2.025.000 wil Xillio Nederland B.V. het volgende doen:
Verdeling besteding | Als wij voor € 2.025.000 certificaten verkopen: |
Als wij voor € 510.000 certificaten verkopen: |
---|---|---|
Investeren in verkoop en marketing | € 825.000 | € 100.000 |
Investeren in klant succes | € 300.000 | € – |
Investeren in infrastructuur | € 100.000 | € – |
Investeren in R&D | € 800.000 | € 410.000 |
Totaal | € 2.025.000 | € 510.000 |