TUBES
TUBES – een innovatieve wijn en gedistilleerde drankverpakking voor de retail, travel, sampling, gift en e-commerce industrie.
Over TUBES
TUBES bottelt, produceert en distribueert wijnen en (gedistilleerde) dranken in single serve glazen tubes en gerecycled plastic tubes van 200ml, 100ml, 60ml, 50ml en 35ml.
Wat begon als luxe relatiegeschenk, is inmiddels uitgegroeid tot een ‘smart design’ merk dat in de snel consumerende wereld verschillende gewichts-, tijds-, en ruimtebesparende, en logistieke, marketingtechnische, en duurzame voordelen biedt voor de:
- Internationale Retail (supermarktketens, slijterijketens & online drankwinkels)
- Travel (luchtvaart, hotellerie, cruises, trein, en duty free)
- Sampling (wijn en gedistilleerde drank producenten)
- Gift (e-commerce, warenhuizen, relatiegeschenken & distributiepartners) industrie.
Ook biedt het unieke proposities voor de snelgroeiende online direct to consumer wereld. Alles gebaseerd op de inventieve, gepatenteerde technologie en verpakking van de tube.
Proef, waardeer en geniet van wijnen en andere dranken per glas.
Technologie & kwaliteit
TUBES gebruikt een gepatenteerde technologie en verpakking in een met stikstof-gesloten productiefaciliteit om de wijnen zo min mogelijk aan zuurstof bloot te stellen. Door het gebruik van vloeibaar stikstof behouden de wijnen hun organoleptische kwaliteit, alsmede het volledige bouquet, smaakprofiel en mondgevoel. Tijdens het fractioneringsproces. Eenmaal in een tube, is de wijn stabiel, gedurende ten minste 6 tot 9 maanden in plastic na bottelen tot wel 24 maanden in glazen tubes, afhankelijk van het soort product en de kwaliteit van het betreffende product.
De productiefaciliteit is volledig gecertificeerd volgens de hoogste HACCP- en internationale IFS-normen. Tevens beschikt TUBES over een SKAL Biocontrole certificering voor het bottelen van biologische producten onder het organic keurmerk. Tevens beschikt TUBES over een professioneel wijnlaboratorium. De volgende video geeft een impressie van ons proces:
Hoe ziet de markt eruit?
Wij onderscheiden 5 verkoopmarkten voor de verkoop van onze producten en proposities:
- Sampling
- Gifting
- Retail
- Travel
- Online – Direct to Consumer
Sampling
Wij verkopen maatwerk single serve verpakkingen aan producenten van wijn, en gedistilleerde drank ten behoeve van de merkbeleving en marketingactiviteiten. In de volgende animatie wordt de propositie uitgelegd:
Gifting
Wij verkopen (gepersonaliseerde) cadeauverpakkingen aan warenhuizen, webshops, grote bedrijven & distributiepartners. In de volgende animatie wordt de propositie uitgelegd:
Retail
Wij verkopen proefboxen, cadeauverpakkingen en aftelkalenders aan supermarktketens, slijterijketens en online drankwinkels. In de volgende animatie wordt de propositie uitgelegd:
Travel
Wij verkopen single serve verpakkingen aan luchtvaatmaatschappijen, cruiseline, trainlines, hotellerie en duty free, op basis van gewichtsbesparing (40% reductie), ruimtebesparing (127% meer product per cateringlade) en kostenbesparende (in distributie) voordelen. In de volgende animatie wordt de propositie uitgelegd:
Online – Direct to Consumer
De online drankverkoop wereld groeit extreem hard. Daarom verkopen wij ook in diverse landen via onze eigen webshops (www.tastygrapes.com en www.12nightsofwine.de), via partnerwebshops (www.drinkgusteau.com) of via dropshipmentplatforms (www.amazon.de).
Omzet en winst
Partners en klanten
Bovenstaande is een greep uit onze partnerships en relaties. Wij zijn vanuit ons hoofdkantoor in Nederland actief in Europa, waaronder in:
- Nederland
- België
- Denemarken
- Duitsland
- Frankrijk
- Verenigd Koninkrijk
- Italië, Spanje
- Oostenrijk
- Zwitserland
- Portugal.
Daarnaast zijn wij actief in de Verenigde Staten, Argentinië, Chili, Singapore, China, Hong Kong, Australië, Nieuw-Zeeland, en Zuid-Afrika
Management
De dagelijkse directie bestaat uit Edwin Blom (CEO), Glen Ritzen (Founder/CGO), GP de Goede (CFO) en Pieter Hoondert (COO):
- Edwin Blom (50), Chief Executive Officer (CEO) en aandeelhouder. Zijn specialisme richt zich op strategie, management & organisatie en governance.
- Glen Ritzen (33), Founder / Chief Growth Officer (CGO) en aandeelhouder. Zijn specialisme richt zich op sales, marketing, product & partnership development.
- GP de Goede (55), Chief Financial Officer (CFO) en aandeelhouder. Zijn specialisme richt zich op financiën en administratie.
- Pieter Hoondert (41), Chief Operations Officer (COO). Zijn specialisme richt zich op productie, proces, procurement en kwaliteit.
Leendoel
Wij willen € 2.000.000 lenen van beleggers. Wij willen verder groeien. Wat wij precies willen doen met het geld van de obligaties zullen wij hieronder toelichten.
Daarnaast is onze technologie belangrijk voor ons bedrijf. Ook is duurzaamheid belangrijk voor ons. Daarom willen wij verder investeren in onze de technologie die wij gebruiken voor onze tubes. Daarnaast willen wij onze grondstoffen door ontwikkelen, bijvoorbeeld op het gebied van biologisch afbreekbaar plastic.
Risico’s en zekerheden
Aan beleggen zijn altijd risico’s verbonden. Het belangrijkste risico dat u loopt, is dat moedermaatschappij en obligatiehouder Creative Cloud Company B.V. geen geld heeft om u terug te betalen of om de rente te betalen. Dit zou onder meer kunnen gebeuren nieuwe toetreders of bestaande marktpartijen met een soortgelijk concept hun diensten tegen lagere kosten kunnen aanbieden. Dan kan het zijn dat u niets van de lening terugbetaald krijgt en dat u geen rente krijgt.
Er worden verder geen zekerheden geboden. Voor de volledige risicoanalyse verwijzen wij u naar het prospectus en het informatiedocument.
Tarieven
Onderstaand zijn de tarieven weergegeven die NPEX hanteert.
NPEX-rekening | gratis |
---|---|
Geld storten | gratis |
Inschrijfkosten emissie | 1% éénmalig |
Servicekosten | 0,05% per maand* |
*Te berekenen over de nominale waarde van de obligaties in portefeuille op coupon betaaldatum en te verrekenen met de (maandelijkse) rentebetaling.